/>

Uwaga: aby móc skorzystać z formularza rejestracji na wydarzenie, należy się zalogować.

Wybrany organizator

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu — Kampus Ogrody — Gra terenowa (rejestracja zakończona)

Termin: 2023-05-15 — 2023-05-20 | Rejestracja: 2023-05-08 14:07:00 — 2023-05-18 08:00:00

Koordynator: dr Mariusz Szynkiewicz (mariusz.szynkiewicz@amu.edu.pl)

Szczegóły wydarzenia

Grać jest rzeczą ludzką

  • Data wydarzenia: 2023-05-18
  • Godziny trwania wydarzenia: 09:00–12:00
  • Grupa wiekowa: 12+
  • Rejestracja: 2023-05-08 14:07:00 — 2023-05-18 08:00:00
  • Limit miejsc: 150

Opis wydarzenia

Gra miejska organizowana przez pięć Wydziałów znajdujących się na Kampusie Ogrody. Każdy z zespołów uczniowskich, wybiera cztery spośród dziesięciu zadań, przygotowanych przez nasze jednostki. Wykonanie ćwiczenia zajmuje ok. 25 minut. Zakończenie gry wiąże się z zaliczeniem wybranych przez zespół zadań. Rejestrując się w naszym systemie, opiekun grupy wybiera cztery najciekawsze Waszym zdaniem propozycje

LINK REJESTRACYJNY (rejestracja możliwa wyłącznie pod tym adresem): rejestracja zakończona.

1.Co to jest kultura? Uczestnicy gry będą mieli okazję zmierzyć się z zagadką kultury. W kolejnych zadaniach konfrontować się będą ze swoimi przekonaniami, możliwymi paradoksami, zyskując rozumienie, jakie jest naukowej ujęcie kultury.

2. Co tworzy miasto? Uczestnicy gry, wykorzystując własne doświadczenia i odpowiadając na pytania zadawane przez koordynatorów, będą mogli poznać sposoby rozumienia przestrzeni miejskiej i jej badania.    

3. Trening logiczny. Jak odróżnić błąd materialny od formalnego? Krótka opowieść o tym, jak i dlaczego  się mylimy. Na podstawie znajomości znaczenia obu pojęć (zostaną one wyłożone w formie definicji i prostego przykładu), uczniowie będą musieli dokonać przypisania 10 wybranych casów do obu wymienionych kategorii błędów poznawczych.

4. Trening etyczny. Dlaczego etycy interesują się samochodami? W nawiązaniu do eksperymentu Moral Machine, zespół będzie musiał wskazać co najmniej pięć dylematów pojawiających się w kontekście prezentowanego problemu szczegółowego. 

5. Do utraty tchu. Zaprezentujemy Wam zagadki logiczne wymagające od Was przełamania sztywności poznawczej, nowej percepcji problemu, wglądu itp. Pula zagadek zawiera proste zadania manipulacyjne, np. wieża z Hanoi, zadania rysunkowe np. „Łączenie kropek" czy zadania słowne np. „Jak się nazywa Kot Pameli Anderson?"

6.  Umysł w gablotce. Zadanie polega na zwiedzaniu, w trakcie którego odpowiadać będziecie na przygotowane przez nas zagadki, Muzeum Poznańskiej Psychologii – uczestnicy, w trakcie zwiedzania, dzięki podpowiedziom znajdującym się wśród eksponatów będą odpowiadać na pytania związane z psychologią, badaniem ludzkiej psychiki i historią psychologii na UAM.

7. Śladami Janusza Korczaka. Escape room/Pokój zagadek to gra grupowa, wymagająca od uczestników logicznego myślenia. Dzięki temu, że w pomieszczeniu znajdzie się grupa osób, możliwe jest rozwiązywanie łamigłówek w sposób nieszablonowy, oparty na kilku punktach widzenia, co pozwala odnaleźć więcej rozwiązań i pomysłów do dalszej zabawy. Uczestnicy, aby wydostać się z sali, kooperoują i rozwiązują ciąg zagadek dotyczących życia J. Korczaka. Szukanie szyfrów, scalanie elementów, rozwiązywanie zadań logicznych to wciągająca zabawa, która wymaga sprytu i szybkiej dedukcji.

8. Trenuj uważność. Prowadzący wręcza uczniom karty z alfabetem Braille’a. Pyta, czy kiedyś widzieli te symbole, czy domyślają się co oznaczają. Prowadzący wyjaśnia, że jest to pismo punktowe – alfabet Braille’a. Następnie pyta uczniów, dla kogo jest ono przeznaczone. Jeśli uczniowie nie znają odpowiedzi, wyjaśnia jego genezę, przeznaczenie i przykłady wykorzystania. Instruuje w jaki sposób należy posługiwać się tym alfabetem. Zadanie polega na rozszyfrowaniu hasła napisanego alfabetem Braille’a. Hasło to wskazówka, gdzie znajduje się punkt z kolejnym zadaniem.

9. Pułapki społeczne. Uczestnicy zostaną zapoznani z wybraną sytuacją społeczną, która będzie nawiązywała do dylematu więźnia lub tragedii wspólnego pastwiska. Rozwiązywanie dylematu wskazuje na wieloznaczność pułapek społecznych i pokuje wielość racjonalności, którymi można posługiwać się w życiu społecznym.

10. Czym jest dla Ciebie Poznań?  Uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi materiałami z konkursu pamiętnikarskiego "Czym jest dla Ciebie Miasto Poznań?". Zadaniem będzie zidentyfikowanie opisanych miejsc/wydarzeń. A w ten sposób zapoznanie się z tym, jak można badać miasto i że ma ono subiektywny charakter.

Drukuj tę stronę Wróć