Uwaga: aby móc skorzystać z formularza rejestracji na wydarzenie, należy się zalogować.

Wybrana grupa

Wydział Prawa i Administracji (rejestracja zakończona)

Termin: 2017-04-26 | Rejestracja: 2017-03-01 — 2017-04-26

Koordynator: dr Michał Urbańczyk
E-mail: mur@amu.edu.pl

Szczegóły wydarzenia

Udział lekarza w reklamie – przewinienie zawodowe?

  • Data wydarzenia: 2017-04-26
  • Godziny trwania wydarzenia: 12:00–12:45
  • Rejestracja: 2017-03-01 — 2017-04-25
  • Limit miejsc: 24

Opis wydarzenia

W dzisiejszych czasach szeroki dostęp do mediów, a co za tym idzie do prezentowanych tam reklam daje możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, w tym pacjentów.Zgodnie z art. 63 Kodeksu Etyki Lekarskiej lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych. Oznacza to, że lekarze i lekarze dentyści nie mogą brać udziału w reklamach – dotyczy to nie tylko reklamy leków (produktów leczniczych), co do których jest to zabronione na mocy przepisów prawa farmaceutycznego, ale także wszelkich innych produktów łącznie z produktami będącymi wyrobami medycznymi czy suplementami diety. Lekarze i lekarze dentyści muszą się liczyć się z tym, że za tego typu działania poniosą odpowiedzialność zawodową. Zgodnie z procedurą, najpierw odpowiedni Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej wszczyna postępowanie wyjaśniające, które najczęściej w takich przypadkach kończy się skierowaniem wniosku o ukaranie do sądu lekarskiego Izby Lekarskiej, pod którą podlega lekarz.Skąd takie zachowania lekarzy? Z niewiedzy czy z chęci zysku? Czy w reklamach biorą udział prawdziwi lekarze czy „aktorzy” ich grający? Jak wygląda zastosowanie art. 63 Kodeksu Etyki Lekarskiej w praktyce? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie naszej prelekcji.Miejsce: Collegium Iuridicum Novum al. Niepodległości 53Sala: Sala 4.3Wiek: licealiści, studenci

Drukuj tę stronę Wróć